Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. JPEG 2000
B. JPEG
C. AI
D. PNG
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę dystrybucji powinien przyjąć producent sprzętu RTV z tzw. średniej kategorii cenowej?

A. Wyłączną
B. Intensywną
C. Selektywną
D. Ekskluzywną
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał

A. adresację.
B. tutorial.
C. kotwicę.
D. referencje.
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?

A. 200,00 zł
B. 25,00 zł
C. 250,00 zł
D. 20,00 zł
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. zewnętrznej
B. radiowej
C. prasowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?

A. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
B. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
C. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
D. Zmienić dostawców
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. chaotyczny
B. zadaniowiec
C. problemowiec
D. szczegółowiec
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
B. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
C. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Kaszerowanie
B. Listwowanie
C. Falcowanie
D. Bigowanie
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy

A. Kodeksu cywilnego
B. prawa pracy
C. o prawie autorskim
D. Kodeksu postępowania administracyjnego
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 25%
B. 15%
C. 20%
D. 30%
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
B. zbudowanie świadomości dostępności usług
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. fantazja
B. animacja
C. zalecenie
D. demonstracja
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest

A. wszywka
B. banner
C. wrzutka
D. witryna
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. agencyjnej
B. kontraktacji
C. o dzieło
D. zlecenia
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. koszt.
B. towar.
C. dystrybucja.
D. reklama.
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. demonstracja
B. dowód naukowy
C. gra słów
D. zalecenie
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę pro forma
C. Notę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu

A. B2B
B. B2C
C. C2C
D. C2B
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. radiu krajowym
B. punkcie sprzedaży
C. telewizji lokalnej
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu

A. strony www
B. citylightu
C. telebimu
D. cityscrolla
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest

A. zamknięcie obsługi
B. wywołanie zainteresowania
C. ocena zasobności klienta
D. potwierdzenie obsługi
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się

A. instrukcji montażu
B. karty technologicznej
C. instrukcji obróbki
D. opracowania badawczego
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof ma na celu weryfikację

A. kształtu wydruku po przycięciu
B. kolorystyki przed drukowaniem
C. praw autorskich
D. zgodności z programem graficznym
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
C. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
D. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja

A. biznesowa
B. handlowa
C. wewnętrzna
D. konsumencka
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu

A. 210 x 297 mm
B. 90 x 50 mm
C. 105 x 148 mm
D. 210 x 99 mm
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. aktualizację programów.
B. cykliczne skanowanie komputerów.
C. elektroniczne systemy ochrony danych
D. regularną weryfikację danych.
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. katalogu
B. przesyłki pocztowej
C. e-mailingu
D. wrzutki
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w

A. lokalnej stacji radiowej
B. czasopiśmie dla konsumentów
C. poznaniakowym tygodniku opinii
D. ogólnokrajowym dzienniku
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. O pracę.
B. O dzieło.
C. Zlecenia.
D. Handlową.
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Cecha – korzyść – zaleta
C. Cecha – zaleta – korzyść
D. Korzyść – cecha – zaleta
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?

Rodzaj pakietuSTANDARDPROFESSIONALVIPSUPER PLUS
Opis pakietu
  • Galeria zdjęć,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • 8 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • 10 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • Płatności internetowe,
  • Nadawanie produktom atrybutów.
A.B.C.D.

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to

A. dane kontaktowe
B. termin realizacji
C. opis produktów
D. warunki płatności
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Power Point
B. Corel Draw
C. Audacity
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
B. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę

A. w punkcie sprzedaży
B. internetową
C. radiową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Zlecenie przelewu
B. Wpłata w gotówce
C. Przekaz pocztowy
D. Czek gotówkowy
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. testowe off air
B. mediów reklamy
C. koncepcji reklamy
D. poekspozycyjne
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
B. Materiały typu POS
C. Reklama w formie spotów radiowych
D. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych